Teamchange header

CASES - WAT ZOU JIJ DOEN?

"Help ons gewoon even!"

Vraag: Bedenk een reactie die het probleem omdraait in een voordeel

Situatieschets

Je bent lekker aan het werk, het team ogenschijnlijk ook. Er worden open gesprekken gevoerd en regelmatig stelt men leuke vragen aan jou: hoe zou jij dit, hoe moeten we dat? Jij geeft soms antwoord, maar de meesten keer je behendig om. Samen zoeken, zelf het antwoord vinden, niet teveel overnemen, dat is bemoeizuchtig. Hup, daar is weer zo’n vraag. Wat zou jij in ons geval doen? Je speelt de vraag slim terug. Dan komt iemand ineens vrij scherp uit de hoek: zeg, dat trucje hebben we nu wel gehad. Wij huren jou in om ons te helpen. Geef gewoon dat antwoord even, jij hebt hier veel meer ervaring mee!

Wat vinden lezers?

Eén reactie

  1. Ik snap je vraag. En je hebt in zekere zin ook gelijk. Ik ben ingehuurd om jullie te helpen. Maar jullie zijn mij er inmiddels van aan het overtuigen dat jullie het prima zelf kunnen.
    Straks ben ik er niet meer voor jullie, maar dan hebben jullie met vandaag wel een ervaring/herinnering waar je aan terug kunt denken. En dan niet een per se een herinnering aan mij, maar aan jullie zelf. Zodra je open voor elkaar staat, de tijd voor elkaar neem – zoals jullie nu doen – vind je samen de antwoorden op jullie vragen. Help elkaar. Ieder weet weer iets anders. Teamleden kunnen elkaar aanvullen. Je hoeft niet allemaal hetzelfde te zijn. Liever niet zelfs.

Verzenden

Email zal niet openbaar zijn Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Voer je gebruikersnaam of e-mailadres in.
Je zult een link via e-mail ontvangen om een nieuw wachtwoord aan te maken.